4 Kasım 2015 Çarşamba

ŞİİR BİZİM ESKİ SUÇ ORTAĞIMIZ / BİZ NE İŞLEDİKSE ONUNLA İŞLEDİK

   Çok sevdiğim şair  Gülten Akın'ı kaybettik,nur içinde yatsın...Kadın duyarlılığından mıdır nedir çok severim şiirlerini...
     Gülten Akın da şiirinde, kırılmaları, gücenmeleri, saklanmaları, bağışlamaları, hoşgörüleri yazar, ama isyanıyla birlikte yazar...

   beni sorarsan,
  kış işte
  kalbin elem günleri geldi
  dünya evlere çekildi, içlere
  sarı yaseminle gül arasında
  dağların mor baharıyla
  sis arasında
  denizle göl arasında

  

      Yasadır anımsatalım:
Tohum ekenlerin, fide dikenlerin
Kimse durduramaz yağmurunu
Güneşini kimse kesemez
Fesleğen ekiyorum, sardunya dikiyorum
Arsızmış, öyle diyor komşum
Artık siz istemeseniz de
Açar tohumunu, yayılır toprağınızda
Ne güzel ne güzel ne güzel tanrım
Fesleğen ekiyor, sardunya dikiyorum
Bitiyorum arsızlığına çimenin çiçeğin
Arsızlık bugünden geri
Umut ve direnç demektir
Sokulmak demektir yaşamın koynuna
Özdeşlik demektir yaşamla
İnan olsun dostlar, inan olsun Dalından kopan sardunya
Bozulmadı bikez, eğmedi başını
Açmayı sürdürdü diktiğim toprakta




                                 
SENİ SEVDİM
Seni sevdim, seni birdenbire değil usul usul sevdim
"Uyandım bir sabah" gibi değil, öyle değil
Nasıl yürür özsu dal uçlarına
Ve günışığı sislerden düşsel ovalara

Susuzdu, suya değdi dudaklarım seni sevdim
Mevsim kirazlardan eriklerden geçti yaza döndü
Yitik ceren arayı arayı anasını buldu
Adın ölmezlendi bir ağız da benden geçerek
Soludum, üfledim,yaprak pırpırlandı Ağustos dindi
Seni sevdim, sevgilerim senden geçerek bütünlendi

Seni sevdim, küçük yuvarlak adamlar
Ve onların yoğun boyunlu kadınları
Düz gitmeden önce ülkeyi bir baştan bir başa
Yalana yaslanmış bir çeşit erk kurulmadan önce
Köprüler ve yollar tahviller senetler hükmünde
Dışa açılmadan önce içe açılmadan önce kapanmadan önce
Nehirlerimiz ve dağlarımız ve başka başka nelerimiz
Senet senet satılmadan önce
Şirketler vakıflar ocaklar kutsal kılınıp
Tanrı parsellenip kapatılmadan önce
Seni sevdim. Artık tek mümkünüm sensin
   
          
Sen ki 1933'te doğmuş bir çınar.....Neler yaşamış,neler yaşatmışsındır,neler sığdırmışsındır o hayata.....

İLKYAZ
Ah, kimselerin vakti yok
Durup ince şeyleri anlamaya

Kalın fırçalarını kullanarak geçiyorlar
Evler çocuklar mezarlar çizerek dünyaya
Yitenler olduğu görülüyor bir türküyü açtılar mı
Bakıp  kapatıyorlar
Geceye giriyor türküler ve ince şeyler
       


DELİ KIZIN TÜRKÜSÜ
Sana büyük caddelerin birinde rastlasam 
Elimi uzatsam tutsam götürsem 
Gözlerine baksam gözlerine konuşmasak 
Anlasan 

Elimi uzatsam tutamasam 
Olanca sevgimi yalnızlığımı 
Düşünsem hayır düşünmesem 
Senin hiç haberin olmasa 
Senin hiç haberin olmaz ki 
Başlar biter kendi kendine o türkü 

Yağmur yağar akasyalar ıslanır 
Bulutlar uçuşur geceleyin 
Ben yağmura deli buluta deli 
Bir büyük oyun yaşamak dediğin 
Beni ya sevmeli ya öldürmeli 

Yitirmeli büyük yolların birinde ne varsa 
Böcekler gibi başlamalı yeniden 
Bu Allahsız bu yağmur işlemez karanlıkta 
Yan garipliğine yürek yan 
Gitti giden


  Suç ortağı olanlar artsın diyorum,başka ne diyebilirim  ....

          ŞİİRLERİ BAKİDİR,,RAHMET OLSUN ŞAİRE...

12 yorum:

  1. Allah rahmet eylesin. Seni Sevdim şiiri dışındakileri hiç duymamıştım. Hatta Deli Kızın Türküsü'nü (haberlerde dinledim) Sezen Aksu şarkı yapmış onu da hiç duymamışım. İlginç. Paylaşım güzel oldu benim gibi tanımayanlar için. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KESTİM KARA SAÇLARIMI
      Uzaktı dön yakındı dön çevreydi dön
      Yasaktı yasaydı töreydi dön
      İçinde dışında yanında değilim
      İçim ayıp dışım geçim sol yanım sevgi
      Bu nasıl yaşamaydı dön

      Onlarsız olmazdı, taşımam gerekti, kullanmam gerekti

      Tutsak ve kibirli -ne gülünç-
      Gözleri gittikçe iri gittikçe çekilmez
      İçimde gittikçe bunaltı gittikçe bunaltı
      Gittim geldim kara saçlarımı öylece buldum

      Kestim kara saçlarımı n'olacak şimdi
      Bir şeycik olmadı - Deneyin lütfen -
      Aydınlığım deliyim rüzgârlıyım
      Günaydın kaysıyı sallayan yele
      Kurtulan dirilen kişiye günaydın

      Şimdi şaşıyorum bir toplu iğneyi
      Bir yaşantı ile karşılayanlara
      Gittim geldim kara saçlarımdan kurtuldum

      Sil
  2. Ah,
    kimselerin vakti yok
    Durup ince şeyleri anlamaya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Durup ince şeyleri anlatmaya
      Kimselerin vakti olmasa da
      Okulların kadın öğretmencikleri
      Tatil günlerini çoğaltsalar da
      Kutsal nemiz varsa onun adına
      Gözlerimiz için bağlar dokusalar da
      Birikimler ve çizgiler gitgide gitgide
      Açmaya ilkyaz çiçekleri

      Bir gün birileri öte geçelerden
      Islık çalar yanıt veririz

      Sil
  3. Ah Gülten Akın'ı da kaybettik. Ne çok severim onun şiirlerini.5 yıl kadar önceydi, okulda öğrencilerimize bir proje vermiştik: 5 şair belirledik, istedikleri şairi seçip onun için bir ev tasarlamalarını istedik.Şiirlerini birer veri olarak kullanıp o şairi anlamaya uğraşacaklar ve ona göre bir hayat belirleyeceklerdi. O şairler Attila İlhan, Nazım Hikmet, Gülten Akın, Edip Cansever, Cemal Süreya idi. Durup ince şeyleri anlamaya çalışmıştık hep beraber.Ne güzeldi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özge, yaptığınız şey çok çok güzel,inan çok etkilendim,biz sayısal sınıf öğrencilerine edebyatı sevdirmeye çalışırken,hemen şöyle derler: Ama biz sayısalcıyız...Oysa edebiyatı,şiiri sevmek için sadece insan olmak yetiyor,mutlaka da sözelci olmak gerekmiyor...Bu bir bahane elbette,bir kaçış...Yine mimarlıkta okuyan bir öğrencim söylemişti,iyiki bize kompozisyon yazdırmışsınız,çünkü bir binayı çizmeden önce onun hikayesini yazıyoruz diye,bundan da çok etkilenmiştim,o bilmiş öğrencilere hemen bunu söylüyordum.Şimdi sizin bu yaptığınızı da anlatacağım :) İyi ki varsınız ,sevgiyle...

      Sil
  4. Çok etkilendim, elbet insan ömrü belli ama bazı şeyler ince bir sızı gibi geliyor, kendisi gibi narin ve derin, kelimeler kimsesiz....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar haklısın ,bu güzel insanları kaybettikçe ve yerine yeniler gelmedikçe kelimeler öksüz ,sessiz ve kimsesiz...

      Sil
  5. Şairler de gidiyor bir bir hocam. Bütün güzel şeyler güzel insanlar gidiyor, çok yalnız kalıyoruz çok. Allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım,üzgündüm ama yazarken ne oldu biliyor musun,sen geldin aklıma,dedim ki:Ama Fidan var,onun gibi gençler var...Bayrağı devralacaksınız Fidancım..Birden umut doldum :)) sevgiyle

      Sil
  6. Haberlerde duyduğumda nasıl tanımamışım nasıl da şiirlerinden bi habermişim diye kendime kızdım :( meğer ne çok eksiğim var diye hayıflandım :( hocam sayende geç kalmış olsam da kıymetli bir şairin şiirlerini okudum kendisini tanıdım .Nur içinde yatsın cennet hatunu olsun inşallah .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysel sen var ya çok tatlısın....Hani şu kral çıplak diyen çocuk var ya onun gibi.....Harikasın yanii :) Ben senden ,sen benden öyle güzel şeyler öğrenip tamamlıyoruz ki birbirimizi işte buna bayılıyorum....
      ''Yarin yanağından gayrı her yerde her şeyde hep beraber
      diyebilmek adına paylaşımlarda buluşalım Aysel :)

      Sil